Thursday, March 17, 2011

P.U.T.R.A.J.A.Y.A

Assalamualaikum semuaaaa :) 
Sihat tak korang? Moga korang semua sihat walfiat hihi


Okay kan ptg tadi aku ada update sikit and bagi clue mehehe*gedik je
Malam ni aku tunaikan janji aku.
Aku akan update mana aku pergi bersama sahabat sahabat aku.
Entry ini amatlah penuh dengan gambar dan mungkin juga akan panjang berjela-jela.


Okay pagi semalam aku terjaga dengan deringan hp ku berbunyi.Siapalah yang mengacau lena tidurku itu :p
Tiba tiba selak langsir hatiku bermonolog adakah ia akan merembeskan segalanya? 
Hati kecil berdoa kepada Yang Esa.
Setelah diriku dan segala telah diperkemaskan,aku melihat di dada langit.Ahaa warna sudah bertukar oh mungkin kah? 
Tiba tiba mendapat panggilan dan setangkas mungkin aku mengorak langkah ke tempat pengumpulan.
Hanya segelintir yang aku nampak oh mungkin tak sampai segelintir.Hanya orang orang yang aku nampak.
Menegur dengan hati berbunga girang oh ya ya !
Masa berdetik dan mula memenuhi ruang yang ada dan akhirnya ! 
Cukup sudah forumnya dan hahahaha okay okay aku bercerita macam biasa jelah :p


Hanya satu kereta kitorang guna and thanks to Iman sebab sponsor kereta mehehe ^_^
Sembilan budak comel mula membebel sana sini dan akhirnya semua terkatup dalam sebuah kereta.Alhamdulillah muat semuanya.Eh kami seperti ingin pergi berkelah pulak hihi
So PUTRAJAYA ,tunggu kami sembilan-budak-comel akan gegarkan wilayah mu ! Eceh !
Semalam Hafeez drive pergi and Iman duduk menjadi co-driver.Manakala yang berhimpit di bahagian tengah adalah Hariz ,Ayu ,Aku ,Aziroh dan bahagian belakang yang lagi himpit sedikit adalah Emara ,Fakhrul ,Azrizan :) Sangat best gwa cakap lu! Serious ! After this if korang nak trip dengan sahabat2 ,naik je satu kereta serious nampak cool ! Eh tema kami semalam Blackyyy and Sporty ! :D


Tidak sampai beberapa minit kami sudah sampai di persimpangan ke Putrajaya dan jalan yang ingin ke Melaka and Johor etc.Serious oh laju gila budak Hafeez tu bawak ho-ho-ho semua kecut perut :p
Okay plan pada mulanya ialah bike riding di Taman Botani ! :D 
Setelah bertengkar tentang jalan dan arah akhirnya kami sampai jua ! Tehee*sengih 
Sok sek sok sek halamakkkkkkkkkkkk kalau nak naik basikal ada time yang dia dah buat lah and basikal semua dah habis di sewa.huk huk kami membawa diri untuk plan yang kedua ! Yeayy! 
Okay show off pics sedikit ye?

The driver and co-driver :D

3 Bujang panas? Oh mungkin hehehe 

Senyum hari hari nanti comel hari hari ! :D

Ayu and me teehee jom bersenam ! 

Sibuk dengan BB lehtteww yang kiri-kiri.3 gadis kanan kanan gossip apa lehtteww? :p hahaha

Yeah teruja tgk basikal padahal dalam hati kiciwa tgk basikal ada bakul takde T_T

Baca baca mukadimah dulu 

Apes ,jijan and Eman ! 

Haha mereka semua ada gaya model hebat tak ? 

Cepat lah anak-anak ,mummy buka pintu siap pose ni hahahaha gedik lehttew ! :p


Tempat kedua yang ingin dituju ? Mana ? Mana? Pernah dengar Taman Cabaran? Hehehe kami semua memang suka gegarkan taman - taman ni :p
Taman Cabaran tu tempat mmg untuk bersukan lah :) Best and mencabar yo!Dekat Taman Cabaran ni macam2 ada ,wall climbing ,roller blade and banyak lah !
Sekali lagi kami bertengkar tentang arah dan setelah menjumpai penanda kami sampai jugak ! ^_^
Whoaaaaaaaaaaaaaaaaa tempat dia cool gilaaa lah.
Masuk masuk je jumpa pacik and macik guard yang sangat sporting!Heee 
Lepas dah tulis nama semua mari kita beramai ke office pulak untuk menyewa kasut eh kejap kejap,kat Taman Cabaran ni kitorang nak try wall climbing! Yeahhh new experience ! XD 
Sewa kasut tak silap aku RM7 dan kalau nak masuk tempat tu RM3 so semuanya RM10 :) Okay lah kan ?
Actually if korang beginner untuk climbing ni better tak payah la nak sewa tali and alatan lain sebab for beginner mmg ada khas wall dia and ada tilam hehehe 
So ayuh kita mulakan rakan rakan !


A picture tells a thousand words,right ? and ya let me upload a few pictures 


Best best sangat if korang ada kekuatan tangan and takde langsung perasaan gayat !

Dengan bangga aku orang pertama jejak atas ! Muehehe sedang support both of them.Go ,go !

Heee we are the champion ! Wehh lu fikir senang ? Tgk macam senang but seriously agak susah walaupon beginner punya wall okay! 

Berdua ingin menunjukkan kehebatan ceceh :D

Chaiyo chaiyo ! Energy tangan kena kuat and kaki jugak ! Jangan gayat ! 

Haha semua nak cuba ! Yes kami mmg sukakan cabaran ! 

See? Bersungguh2 tao! 

Eh abg ni terror gila lah ! Terroorrrrnyeeee mehehe XD 

My favourite picture ! Love em!

Dan akhirnya semua sudah penat dan puas mencuba.
Kami bergerak dan mula beransur sebab perut masing-masing mula mendendangkan muzik syahdu.Uwwww
Seperti biasa bertengkar untuk menentukan jalan dan end of that time jumpa jugak tempat hehehe 
Kami menuju ke Dataran Putrajaya sebab dekat bawah tu ada cafe kan kan so nak hentikan muzik syahdu tadi tu :p
Masing2 mula membawa diri mencari sesuap nasi and dalam satu jam agaknya selesai urusan penuhkan perut.
Setelah itu kami semua bergerak semua la ke Taman Botani untuk berbasikal ! Yeayyy ! Suka suka suka !
Okay okay aku dah mula penat menaip apa kata biar gambar bercerita? Tehee 



Kat sini lah Pesta belon udara panas tu ! :D Tehee time nih mana bukak lagi tapi belon KFC dah berada di langit

Iman dan Emara huk huk kesian Emara kaki dia sakit :( Get well soon ya! 

Time nih bahang gilaaaaaaaaaaaaa wehhhhh !

Hafeez and Emara hehehe 

Me and Aziroh panas panas panas wehhh but happy lah :D

Me and Ayu wohoooo jom sekolah naik basikal ? Tehee ^_^

Auwwwwwww sweet tak kami? ^_^

Hahahaha jap jap kalau perasan lah kan Hariz punya basikal ada sit baby dekat belakang wahahaha lawak kot and boleh drift! :p hahahaha


Serious energy time bike riding ni dah low tahap apa pon aku tak tao = =' Penat and pancit gila dah.
Time kitorang pergi beli air and rest kejap aku tuka basikal then naik basikal dengan Hariz.Alaaa basikal yang dua dua orang kayuh tu hehehe best2 kalau duduk belakang relax je :D Teheee 




Time ni dah nak balik dah .Kitorang lepak kejap hehehe 

Ahaaaaaaaaaaaaaaaa panjang kee aku punya entry?? Teheee
Itu semua activity kitorang :D 
Kalau korang minat activity2 bersukan dan keluarkan peluh boleh la pergi Taman Cabaran and Taman Botani :) Bajet pon standard je :) Serious best !! Thumbs up!
Then letak balik basikal semua and naik kereta semua pehh penat gilaaaaaaaaaaa ! 
Macam biasa lepak kedai mamak favret dulu before pulang hihi
Time tuh semua muka dah penat habis.Balik and bye bye semuaaaaaaaa :D Nxt time mana lagi? :p hahaha 
Aku rasa lah kalau kita gerak I-City terus dari Putrajaya kan ,aku rasa kita duduk dalam kereta je lah.Penat kot ! Teheee :D


Balik2 mmg aku terus bantai tidurrr wahahaha penat tahap max gwa cakap.


Okie2 stop typing and koranggggggggggggggggg! aku dah update nih ^_^ Teeheee


Bye byeeeee


xo,pink

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...