Wednesday, February 23, 2011

Abg pakai Ray Ban

Assalamualaikum semua *senyum lebar hehehehe
Okay rajin pulak aku update blog petang petang harmoni macam ni kan ngehehe
Okay actually nak bagitahu something ni .Erm malu ah!hahahaha = ='

Korang korang pernah rasa happy gila and rasa macam ish happy lah .Pernah?
Eleh mesti cakap asal lah minah ni over bagai kan wahahaha :P
Okay okay kan aku selalu cakap aku tengah amik driving lisence semua kan kan ? :P
And yaaaaaaaaaaaaaaaa I passes it! hehehe
Semalam aku ada test JPJ ngaummmmmm :P

Okay meh kita mula cerita.Pagi pagi bangun and tiba-tiba takleh tidur balik sebab nervous semacam.haha poyo gila aku.
Then on lappy and online semua kan.Ramai jugak wish good luck semua and ya THANKS okay ! :D
Around 11 lebih macam tu Kak Nana call cakap dah siap belum.Kak Nana tu kira anak pengurus tempat aku amik lisence tu la.Then aku cakap la dah siap.Okay salam mama semua terus gerak.
Dari jauh nampak dah kereta Pak Cik Kama.Okay naik semua and terus pergi office die.
Kat office baru jumpa kawan kawan semua kecoh la kan hehehe
Yang amik test semalam aku,Ruban,Iman,Shafiq.Jase,Osman and Adam.
Actually dengan Jase,Osman and Adam tu lain2 school.Sebab lisence la kitorang beramah mesra hahaha otak pon sama je :P

Nak pergi litar naik dua kereta.Aku naik dengan gang2 aku lah hehehe.
Uncle Ho bawak aiyak dalam kereta serious aku nervous and fikir macam2 kalau fail macam mana?Malas repeat and aku nak buktikan aku boleh pass sekali je ! Hehehe
Then sampai panas gilaaaaaaaa tengahari kan then kitorang semua pergi makan dulu kan kantin dia :)
Dekat kantin semua perangai terserlah :p hahaha lawak betul and jam semakin berdetik and ya masa untuk TEST !
Ding dong ish takot gilaaaaaaaaaaaaaaaa kot :(
Then pergi amik num giliran semua aish lagi lah nervous = ='
Okay kena buat bukit dulu.Beratur semua macam sekolah pulak.Takde lah ramai sangat sebab giliran bergerak pantas kereta ada banyak kan.
And reaksi masing2 macam tgk bola kat stadium hahaha serious kot.Support each other and bila kereta menjunam turun semuaaaa aaaaaaaaaaa aish comel je kan :P
And yeahh my turn ,dup dap dup dap time aku buat ni Ruban ,bampit dengan Iman dah selamat buat.Mmg diorang buat dengan chun gilaaaaaaaa la akan.Aku tarik nafas and chaiyo2 Miraaaaaa ! hehehe
Okay 1st aku try alamak tak sampai kotak kuning tu la pulak then pandang JPJ ,dia suruh turun balik buat lagi sekali.Okay 2nd aku try yeahhhhhhhhh masuk!JPJ tanya num giliran and turun ngeeee menggigil kot tangan aku = =' Nak sign borang pon gigil2 isk isk malu pulak dekat diorang wahahaha
Lepas bukit that mean boleh buat parking dengan 3 pointer.Hehehe dengan bangga aku buat lalala~Alhamdulillah lepas semuanya.Memang senyum je la pergi duduk balik kat tempat tunggu turn nak on the road pulak :P hehehe

And sampai la jugak turn aku ,alaaaaaaa dapat Viva la = =' aku belajar guna Kancil ish .Dalam hati tanam takpe Mira sama je semua hehehe
Masuk2 bagi salam dekat JPJ ngehehe*boleh tahan la :P Dia pakai spec Ray Ban :P
JPJ tu boleh gelak kata suara aku macam budak2 = ='
Aku chill je tak gelabah time on the road.Syukur Alhamdulillah! :)
Time confident turun bukit dekat sekolah tu boleh pulak abg JPJ cakap 'eh eh abg awak lah yang dalam kereta perdana tu?' :P
Gwa mana ada abg ,gwa anak tunggal la der ! :P haha kantoi la abg JPJ nak buat aku fail la tuh :P
Aku just senyum and jwb mana adaaaaaaaa focus focus drive :P wahaha gila selamba :P
Then sampai dia suruh sign hehe tgk markah ,dalam hati terus lompat2 dah .hahaha
Keluar terus cakap terima kasih and nampak mmbe2 aku terus high 5! Lompat2 la aku kat situ hahaha over gilaaaa :P


Then tunggu mmbe2 yang lain ,semua passes Alhamdulillah :) hehehe
Then Cik Mat yang ajar aku tu call ,dia tanya okay tak semua ? hehe baik betul Cik Mat tu .Aku happy2 la cakap passes hehehe ^_^
Then balik dengan hati yang riang!

Mama dengan abah macam tak percaya aku dah ada P :P hehe
Yelaaa dah besar anak diorang kan :) hehehe
Aku pon tak cayaaaaa aku boleh lakukan yelaaaaaa aku punya keyakinan diri ni rendah la huhuuu
Jomm kawann kawann kita pergi jalan jalan :p elehh kereta pon takdo :P hahaaa

Hehehe budak-kecik-kecik-yang-dah-over-sampai-meningkat-remaja :P

Okay nak share sedikit tips-tips nak JPJ test :P
1.Pakai kemas-kemas ,comel comel 
2.Pakai wangi2 hehe bawak lah minyak wangi sebab nak menunggu bukan minit tapi berjam !
3.Sentiasa senyummmmmmmm je walaupon korang tengah gelabah :)
4.Banyak kan berselawat bagi yang Islam.
5.Jangan sombong dengan calon-calon yang lain.Bertegur sapa lah ! Boleh buat korang tambah kawan and tak bosan menunggu.
6.Senyum lebih sikit kan Jpj yang ada time tuh :P
7.Jangan kerek dengan Jpj walaupon diaorang dah kerek dengan kite.
8.Bagi salam and cakap terima kasih jangan lupa!
9.Jangan meletakkan harapan yang mmg korang akan pass
10.Yakin ,yakin and yakin pada diri sendiri ! Cakap chaiyo2 kat diri korang sebelum nak start tu .cakap je kuat2 ! Hehehe ^_^

Haaaa 10 je lah aku pon taktao nak letak tips apa heheh :p


*Konon jee orang lain dah lama passes test semua aku baru nak passes hehehe :P

Okay la sakit tengkuk dah :P
Pssstt tadi org tu call mungkin aku dapat kot eh entah la :) Nnt apa-apa aku update hehehe :P

Byeeeeeeeee
Take care always !

xo,pink






5 comments:

GR said...

boleh bawak jalan-jalan lepas ni. hehehe

pink said...

Heheh takdee hal ^^

Fathiah Hamim said...

congratulations! :)

pink said...

Thanksssssss ! :)

Mra Mastura said...

amek kakmra jenjalannn!! XD

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...