Tuesday, October 26, 2010

Dah basi kee ?

*ENTRY SUDAH LAMA TERPERAM DALAM DRAFT NAK POST TAPI ADE MASALAH MELANDA YANG TERTENTU -.-'

SO INI CERITA BASI TAPI INI BLOG AKU SO SUKA HATI LAH kan ? :P weks :P

Cerita pada hari Sabtu minggu lepas 16October2010 :)

 Hello and Salam everyone :) hee Wooooo lame lah jugak tak update belog terchenta ini kann ? cehh :P hee
Penat lahh dlm beberapa hari nehh .SANGAT okay sampai tak dtg school lah hari nehh kan :P Haha okay okay kite update about last sat

Sabtu pagi bangun awal tak awal sangat kan .hee mandi mandi pagi tu then dengar lagu jee .Lagu Maher Zain lagik dan serta lagikk okay ,huuu :') Adekah aku telah mndapat hidayah ? Wallahualam .eceh ape aku merepek huh? :P Then dah janji nak jumpa mamat romeo kat BTS nak bagi sumtin kannnn .Hee messy jee aku pegi hantar barang sbb nak g tuition lambat lagi kan .Mamat romeo kan kan nak keluar dengan 'lil sys' :P Muahaha :P
pas dah bagi aku pon jalan jalan bagai itik pulang petang ke rumah tercinta .Ecehh sampai rumah .Siap siap abah dengan mama hantar pegi tuition .hee so jimat duit blanja akuu .sukeeee :D

Then pegi tuition sume ,dulu dulu kan kalau kat PUDU tu sorang sorang cheq rase seram sejuk terbayang anjing gedabak besar lalu lintas semua dan ambil keputusan pergi segerombolan .Ohh itu semua hanya lah kenangan kerana sekarang cheq lebih selesa berseorang atau beberapa orang saje :P Haha cheq hanya terbayangkan 10 subject yang cheq kena atau wajibal ghunnah waktu spm itu kelak .Biaq pi lah same anjing kaa gedabak besar kaa orang gilaa tiba tiba muncul kaa ?*okay itu aku takot act :P
Lintas jalan dengan penuh khusyuk di jalan PUDU yang hiruk pikuk itu hon hon bus semua yeay Alhamdulillah finally aku sampai di depan dewan 9 Pusat Tuisyen Martin :) wakaka seperti biasa disambut Abg Martin berkaca mata Ray Ban hitam sbambil memegang kertas dan akan menyoal setiap pelajar PTM ,class ? Cikgu?
Heee takpe bang ,cheq dah tahu class kat manee .Terimaa kasihh lah yeee :) Masuk ke kelas sambil beratur dan mula kedepan melangkah langkah ingin merebut dan mejaga tempat bagi sahabat sahabat baik ku . -.-'
Ahaaa nasib baik jumpa Farhana ,takdelah kesunyian .hik2 :P
Ting tonggggg ,Kringgggggggggggggggg loceng PTM berbunyi haaa hamek kau berduyun mcm semut semua masuk class Umaas .Aku yang dah dapat 'cop' tempat tersengih dengan penuh bangge :P muahaha .
Datang lah dengan bergaya Fakhrul ,Hafeez and Hariz :) Gossip-ing bermula .Ecehh :P mane lah sangat gossip dengan boyz kan ? -.-'
Sir pon masuk class and mula mengajar .Yeee saya rindu dengan beliau *yela aku stop kejap bulan 9 :P hee
Sir tegor mane aku hilang and cakap nak dekat exam baru nak taubat -.-' ngeh bangga sbb die ingat aku and malu la sir, u cakap mcm tuh ! :P Heshh nasib laaaa sayang sir tuhh :P haha
Paling best part Hafeez kena ,'Yeahh saya tahu sbb ape awk dtg today ?' :P Ape kahhhh maksud tersirat kat situu kan apes ? :P Muahahaha ! padan mke lu la bro :P

Focus kat class beliau ! Alhamdulillah semua masuk dalam otak nehh :)
After class pegi TS .woot panas ye cuaca dekat Malaysia so kami amik keputusan menaiki LRT iaitu kemudahan awam yang iras iras KTM cuma nampak lebih moden saja .
Malas ingin bertype-bueno .Ape kat saya kongsikan sahaja gambar gambar kenangan terindah KONON kami dengan anda semuaaa :) 

On the way .

 
 Cheezeee weezy ! :)

 Heee mereka lawak :P


Whoaaa perot kami macam monster RAWR RAWR neh sangat lapar lapar .Disebabkan mahu berjimat dengan menggunakan harga lunch hour kami berlari lari menggunakan tangga sampaikan tersempak dengan jembalang yang baring dengan suasana yang sangat HARUM *omg Puh-leaseee lah .Tiba tiba kami sampai di suatu kawasan gelap suram .waaaaaaaaaaaaaaaaa gilaaa sedangkan Fakhrul pon berlari lari lagi lah aku tercapai capai baju Hariz .heee takot wok !Thanks bro ! Hahaha nasib kau tak jatuh aku tarikk baju kau .Inilah manusia tidak reti bersabar menunggu lif terbukak dan gila nak cepat sanggup guna tangga sampai sesat dalam TIMES SQUARE .? Haha sweet moments :') Haa nampak dah MC'D kuningan itu .Lari cepat cepat tunggu beratur .Yess mission accomplished ;P Hahaha dapat harga 'best' ;)
Makan makan then refill air aku minum kau gila haus terbukti sesat sampai penat .
Then new mission begin .Cari kemeja Hariz and Azrizan ehh ttbe Fakhrul join dan menyebabkan seorang 'Abang' itu mulai cemburu :P Haha funny la kot buat muka semua :P hee Haa cari tie pon lawak sampai adegan pujok fikir dua kali semua berlaku .kih kih lawak sungguh .Ehh korang pakai bow lah .Serious HANDSOME ! ;)
Haa aku tao sekarang nih semua sdg busy sediakan baju special untuk Ber-graduate :D

Jam menunjukkan 5 petang dan kami amek keputusan pulang pulang ke rumah .
Yee kite jea tak sbb rumah nenek ade buat kenduri arwah Cik Jah yang ke 100 hari:')
AL-FATIHAH ye kawan kawan untuk arwah makcik sayang saya :(
Hmm I miss my Cik Jah :')
Mira ! Go ! Kuat kan semangat kau ! U can do it ,girlz !

So abah amek kite dekat KTM Serdang lah .Faham jee lah kan KTM ,gila lame kite tunggu keseorangan tao ,Takpe dah biasa .Heshh mamat romeo pulak dah terlepas if not boleh jumpa kejap borak borak .Hehh cakap lah kau takot Miraaaaaa :P hee
Nasib sekrang dah ade'Ladies Coach' tao tapi ade jugak musang musang yang naik .haish gila tak puas hati !*masalah aku neh
Serdang akhirnya daku sampai jugak ke destinasi :) Dari jauh sudah nampak Abah sambil menolak pelawaan PokcikPokcik yang offer taxi !taxi :P hee
Sampai rumah nenek ,melihat khemah semua sudah tersedia ,adik adik sepupu keriangan bermain yea saya begitu sayang kan keluarga besar saya atau dikenal keluarga kembangan*kan kicik kcik blaja mcm neh ? :P
Then nampak dah kereta baru Aqmal .whoaaa teruja kejap kat situhh .hee bestnya .Boleh control if yang naik tuh masih tak reti then bila dah besar sikit baru boleh tekan pedal and corner sana sini .Mula rase cemburu dan tanye mama kenapa tak beli kan kitee mcm tuh dulu .kahkahkah


Malam ,lepas Isyak orang mulai memenuhi segenap ruang rumah nenek .Suasana mulai sunyi ,yang hanya kedengaran alunan merdu bacaan Yassin beramai ramai :')
Syahdunya hati .hmmm
Cik Jah ,sekejap je masa berlalu kan .Sayang ,rindu Mira kat Cik Jah tak pernah berkurang malah makin bertambah :(
Bila tgk keychain Port Dickson yang last gift Cik Jah bagi Mira sedih :(
Cik Jah ,Ya rindu nak makan maggi and telur separuh masak Cik Jah :'(
Rindu nak Cik Jah main ,belai rambut Ya :'(
Paling Ya rindu nak share prob dengan Cik Jah :'(
YA ALLAH ,berdosakah aku berperangai sebegini? Aku memohon keampunan padaMU Ya Allah :'(
Hmm tarik nafas dalam dalam !
Yea aku mungkin sudah boleh menerima kenyataan cuma aku hanya merindukan beliau .Astagfirullahalazim
AL-FATIHAH buat arwah Cik Jah .

Okay lepas bacaan Yassin semua dijemput makan .
Aku dan sepupu tersayang terus keluar amik makanan .
Nasi beriani .yummeyh :)
Dua kali tambah membuatkan perut kenyang .Alhamdulillah
Tukar baju dari baju kurung .Peluh peluh lah .hee
Lepak-ing dekat luar rumah ,snap snap pics
Okay biar kau kau orang tgk perangai tak senonoh kami .Eh ni semua time kat khemah luar hanya ade fam terdekat jee kay so mmg tak malu lah :P


Masuk rumah ,mate ngantuk habis .
Baring terus lelap .Mimpi ape aku dah tak ingat .

Okay goodnight peeps :)
Take care ya

xo,pink


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...